Tiedote: Wennberg Lash Products mukaan Itä-Suomen Yliopiston tutkimushankkeeseen

TIEDOTE

Wennberg Lash Products
2324625-7

Olemme päässeet mukaan valtion tukemaan Itä-Suomen Yliopiston MaTek-hankkeeseen, jossa tutkitaan erilaisin mittauslaitteistoin erilaisia materiaaleja, kuten erilaisia pintoja, sekä kemikaalien vaikutusta niiden koostumukseen ja hapetusasteisiin.

Ehostukseen käytettävien tuotteiden yksi tärkeimmistä ominaisuuksista on niiden turvallisuus. Kyseisten tuotteiden materiaalien koostumuksessa saattaa olla huomattavia vaihtelevuuksia, joten niiden mahdollisimman tarkka materiaalikarakterisointi on perusedellytys tuotteiden turvallisuuden varmistamiseksi ja esim. käyttäjien allergisten reaktioiden välttämiseksi. Hankkeessa kehitetään menetelmistö, jonka avulla tekoripsissä käytettävien materiaalien (kiinteitä ja suspensioita) koostumus pystytään analysoimaan nopeasti ja riittävän tarkasti, jotta varmistutaan, että ne eivät sisällä allergisia reaktioita aiheuttavia aineosia.

Pääsemme tutkimaan erittäin tarkasti käyttämämme liimat, kemikaalit ja kosmetiikan sekä voimme molekyylitasolla kehittää ripsipidennysalaa omalta osaltamme.

Uskon tämän olevan melko ainutlaatuista alallamme!

Pääsette asiakkainamme vaikuttamaan tutkittaviin elementteihin ja aihe-alueisiin.
Meillä on käytössä yliopistotason ammattitutkijat ympäri maan, johon kuuluu kemian alan asiantuntijat sekä materiaalitutkimuksen huippuosaajat. Lisäksi käytössämme on myös tkosmetiikka-alan asiantuntijoita sekä eri aloihin erikoistuneita lääkäreitä.

Tutkimus aloitetaan heti koronaepidemian laannuttua.

Heidi Wennberg
7.4.2020